Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

Ψηφιακή αναπαράσταση των καταστροφών του Παρθενώνα, από τον Κώστα Γαβρά

Tαινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους σκηνοθετημένη από τον Κώστα Γαβρά, όπου αναπαριστώνται οι καταστροφές που υπέστη ο Παρθενώνας ανά τους αιώνες.
Ο Κώστας Γαβράς ξεκαθάρισε πως οι φιγούρες με τους μανδύες δεν αναπαριστούν ιερείς, αλλά Χριστιανούς της εποχής –ήταν σύνηθες τους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού να καταστρέφονται αρχαία αγάλματα και άλλα έργα τέχνης, ως «παγανιστικά».


Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Έκτη αίσθηση και Κατανοώντας τους φίλους

Πώς μπορεί ένας μαθητής με ιδιαιτερότητες να ενταχθεί στο σχολικό πλαίσιο;


Φυσικά με την εφαρμογή ενός εξειδικευμένου προγράμματος, η απάντηση.



Μήπως όμως δε φθάνει μόνο η παρέμβαση σε ατομική βάση;

Μήπως η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του συνόλου των μαθητών συνεισφέρει στην καλύτερη προσαρμογή του μαθητή με δυσκολίες;


Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

Γ τάξη - Χαϊκού



Τα χαϊκού είναι μια μορφή ιαπωνικού ποιήματος.
Ένα χαϊκού έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε τρεις στίχους. Δημιουργεί με λέξεις μια εικόνα. Θέματα η φύση, οι εποχές, η καθημερινή ζωή.

Διαβάζεται με μια αναπνοή.

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

Στ τάξη - Επίσκεψη στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Το Βιομηχανικό Μουσείο Αερίου προσφέρει οργανωμένες ξεναγήσεις με τις οποίες μπορεί κάποιος να περιηγηθεί στους χώρους του παλαιού εργοστασίου και να ανακαλύψει το μοναδικό μηχανολογικό εξοπλισμό του 19ου αιώνα.

Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2016

Παρασκευή, 1 Ιανουαρίου 2016

Ευγένιος Τριβιζάς: To «Γιατί» και το «Γιατί Όχι»

«Το κάθε παιδί είναι ένας καλλιτέχνης. Το πρόβλημα είναι πώς να παραμείνει καλλιτέχνης όταν ενηλικιώνεται» είχε πει ο Πικάσο...

...και η πικρή αλήθεια είναι ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καυτηριάσουμε τον καλλιτέχνη μέσα στο παιδί. Αντί να ενθαρρύνουμε και να αναπτύσσουμε, αγνοούμε ή ακόμα και διώκουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, τα δύο sine qua non της τέχνης.

H ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας είναι από τις πιο παραμελημένες πλευρές των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. Η φαντασία συνδέεται με το ψεύδος και η δημιουργικότητα με την παράβαση κανόνων και την προσβολή ιερών αγελάδων. Τα παιδιά εισέρχονται στο σχολείο προικισμένα με πλούσια φαντασία και αστείρευτη δημιουργικότητα και αποφοιτούν με φαντασίες ατροφικές και δημιουργικές δυνατότητες στραγγαλισμένες. «Είναι σκανδαλώδες, γράφει ο John Watson, ότι τα σχολεία παραγεμίζουν τα παιδιά σαν γαλοπούλες με γνώσεις, ενώ αφήνουν τη φαντασία τους να λιμοκτονεί». 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...