17 Μαΐ 2016

Έρευνα του ΜΙΤ: Αρνητική επίδραση στην επίδοση η χρήση ψηφιακών συσκευών κατά τη διδασκαλία

The Impact of Computer Usage on Academic Performance: Evidence from a Randomized Trial at the United States Military Academy
Susan Payne Carter Kyle Greenberg Michael Wal

Το βασικό συμπέρασμα έρευνας, που δημοσιεύθηκε στις 5 Μαΐου από το Ινστιτούτο
Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), είναι ότι οι μαθητές που χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν έχουν καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις σε σχέση με τους μαθητές που δεν διαθέτουν ψηφιακές συσκευές( Η/Υ, ταμπλέτες) και κρατούν ιδιόχειρες σημειώσεις σε χαρτί.

Συγκεκριμένα η έρευνα αναφέρει ότι οι επιδόσεις των μαθητών που χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές υπολείπονται κατά 20% περίπου των μαθητών που δεν χρησιμοποιούν.




Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 726 προπτυχιακών φοιτητών σε στρατιωτική ακαδημία των ΗΠΑ με κατεύθυνση τα οικονομικά, σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης κατά τη διάρκεια εξαμήνου.

Η ερευνητική ομάδα εστίασε την έρευνά της σε τρεις ομάδες φοιτητών (ακαδημαϊκά έτη 2014-15 και 2015-16).

Η 1η ομάδα χρησιμοποιούσε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων φορητούς υπολογιστές ή ταμπλέτες χωρίς περιορισμούς. Οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να κρατούν σημειώσεις, να αναζητούν πληροφορίες σχετικές με το θέμα της διδασκαλίας κλπ, με τις ψηφιακές συσκευές που διέθεταν .

Η 2η ομάδα είχε περιορισμένη πρόσβαση στις ψηφιακές συσκευές, σε σχέση με την 1η ομάδα, και επίβλεψη από τον καθηγητή 

Η 3η ομάδα, που ήταν και η ομάδα ελέγχου της έρευνας, δεν είχε πρόσβαση κατά τη διάρκεια του μαθήματος σε ψηφιακές συσκευές. Οι σημειώσεις γίνονταν μόνο σε προσωπικά σημειωματάρια-τετράδια.

Η προσοχή των μαθητών όμως της 1ης ομάδας κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όπως αναφέρεται στην περιγραφή των αποτελεσμάτων της έρευνας, πολλές φορές αποσπόταν στο σερφάρισμα στο διαδίκτυο και στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επιπλέον η χρήση Η/Υ δεν αποδείχτηκε αποτελεσματικός τρόπος στο να καταγράφονται, από τους φοιτητές, οι σχετικές με το μάθημα σημειώσεις.

Ένας προβληματισμός που διατυπώνεται από τους ερευνητές είναι ότι τα ποσοστά χαμηλών επιδόσεων μπορεί να ήταν μεγαλύτερα σε τάξεις μαθητών με χαμηλότερα κίνητρα από το δείγμα της έρευνας που αφορούσε φοιτητές.

Οι ερευνητές στο τέλος της παρουσίασης της έρευνάς τους δεν παραλείπουν και επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα δεν αφορούν τη σκόπιμη χρήση της τεχνολογίας που έχει ως σκοπό να ενισχύσει την κατανόηση και ικανότητα του μαθητή.


Δείτε εδώ αναλυτικά την έρευνα όπως δημοσιεύεται στη σελίδα ενημέρωσης του ΜΙΤ


πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...