Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Β τάξη - Aν-ήσυχα νέα

Αφορμή ... το κεφάλαιο της Γλώσσας της Β τάξης... ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ..



Στόχοι....  

  • εξοικείωση με τις εφημερίδες και το περιεχόμενό τους.
  • αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών.
  • ομάδα - συνεργασία.

Φέραμε στην τάξη εφημερίδες και μάθαμε να αναζητούμε, μέσα σ' αυτές, τις πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν.
Εντοπίσαμε ένα βασικό στοιχείο, τον τίτλο της κάθε εφημερίδας και συζητήσαμε τι σημαίνουν τα έντονα γράμματα.
Αποφασίσαμε λοιπόν να προσπαθήσουμε,, να δημιουργήσουμε τη δικιά μας εφημερίδα..

Τίτλος: Aν-ήσυχα νέα

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις: Αλληλογραφώ (συνέχεια)

Σήμερα η μέρα μας ξεκίνησε με μια ευχάριστη έκπληξη.

Οι φίλοι μας από το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου μας έστειλαν τα γράμματά και τις ζωγραφιές τους, τα οποία λάβαμε με ενθουσιασμό.
Τα διαβάσαμε με μεγάλη χαρά και διαπιστώσαμε ότι έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα.

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Α +Β τάξεις - Μέρα παραμυθιού

Μπήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων ακούσαμε το τραγούδι "Μια φορά κι έναν καιρό" και στη συνέχεια ξεκινήσαμε να διαβάζουμε παραμύθια.


Τα κόκκινα ξυλοπόδαρα
Νιώθω ντροπή
Θέλω να με προσέχουν
Νιώθω ανυπομονησία

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Ξέρατε για ποιο λόγο αλλάζει η ώρα;

Στις τρεις τα ξημερώματα της Κυριακής, το ρολόι γυρίζει μια ώρα μπροστά μεταφέροντας τον χρόνο σε θερινή… διάσταση. 

Πότε καθιερώθηκε ο θεσμός της θερινής ώρας στην Ελλάδα και ποιοι ήταν οι λόγοι πίσω από αυτό; 

Ο επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου, κ. Διονύσης Σιμόπουλος γυρίζει το ρολόι για λίγο πίσω απαντώντας στα ερωτήματά μας.


«Ο θεσμός της θερινής ώρας καθιερώθηκε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν τα οξυμένα ενεργειακά προβλήματα μας ανάγκασαν να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας. Σύμφωνα με αυτόν, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου προσθέτουμε μία πλασματική ώρα στις κανονικές ώρες κάθε ωριαίας ατράκτου την οποία αφαιρούμε και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου

Έτσι, όταν έχουμε θερινή ώρα ο Ήλιος δύει μία ώρα αργότερα - σύμφωνα με τα διορθωμένα ρολόγια μας - οπότε ελαττώνεται και ο χρόνος που περνάει ανάμεσα στη δύση του Ήλιου και στην ώρα που πάμε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τις διάφορες δραστηριότητές μας απ’ ό,τι αν δεν αλλάζαμε την ώρα» μας λέει ο κ. Σιμόπουλος.

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015

Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2015

Μουσική - Μεταλλόφωνο 3


Στη γενική πρόβα της γιορτής που ετοιμάζει η Στ τάξη για την επέτειο
 της 25ης Μαρτίου, μας χάλασε το εικονιζόμενο ''σύστημα παραγωγής ήχου''!

(το είχαμε κατασκευάσει εδώ ... 
http://14irakliou.blogspot.gr/2014/11/5-drums-2.html 
και προσέφερε τις υπηρεσίες του παρέα με αυτό... 
http://14irakliou.blogspot.gr/2014/11/2-drums-made-in-school.html

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ - Εορταστικές εκδηλώσεις της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

  1. Από την όγδοη πρωινή ώρα θα σημαιοστολιστεί η πόλη ως τη δύση του ηλίου της 25ης Μαρτίου. 
  2. Με τη δύση του ηλίου θα φωταγωγηθούν όλοι οι δρόμοι και οι πλατείες του Δήμου. 

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

  • Θα πραγματοποιηθούν ομιλίες σχετικές με την Εθνική Επέτειο στους μαθητές των Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων, στις Δημόσιες Υπηρεσίες και τους Οργανισμούς
  • Στις 12.00 το μεσημέρι θα τελεστεί κατάθεση στεφάνων στο μνημείο Ηρώων πλατεία Αγ. Λουκά.

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

Ε τάξη - Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;

Τη Δευτέρα 2/3/15 σχεδιάσαμε και ολοκληρώσαμε μια στατιστική έρευνα, για τα ταξίδια στο χρόνο.



Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;
  • Στην εποχή των δεινοσαύρων;
  • Στην Αρχαία Ελλάδα;
  • Στο Βυζάντιο;
  • Στην ελληνική επανάσταση του 1821
  • Στο μέλλον;

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015

Η ιστορική μνήμη των αρχαίων την 25η Μαρτίου στο Μουσείο Ακρόπολης

Την Τετάρτη 25η Μαρτίου το Μουσείο Ακρόπολης θα είναι ανοιχτό από τις 9:00 π.μ. έως τις
5:00 μ.μ. με ελεύθερη είσοδο και θα γιορτάσει την Εθνική Επέτειο με τις παρακάτω ειδικές δράσεις:
  • «Εκθέματα του Μουσείου Ακρόπολης μιλούν για την ιστορική μνήμη των αρχαίων»:

Χημεία για μαθητές Ε-Στ


Πρόκειται για ένα παλιό αλλά καλό βιβλίο, που δεν κυκλοφορεί πλέον:
Χημεία για παιδιά 

101 εύκολα πειράματα με απλά μέσα
(εκδ. Πνευματικός, 1994)

Μη σας ξεγελά ο τίτλος, καλύπτει όλη την ύλη της Φυσικής που διδάσκεται σε Ε και ΣΤ.

Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2015

Β τάξη - Mελέτη Περιβάλλοντος - Το παιχνίδι

Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους
παιχνίδι. Στη συνέχεια παρατηρούμε εικόνες και φωτογραφίες παιχνιδιών από διαφορετικές εποχές. Γίνεται συζήτηση για την εξέλιξη των παιχνιδιών.
Κατόπιν αποφασίσαμε με απλά υλικά (κουτί παπουτσιών κορδέλες, καπάκια, μαλλί) και ότι άλλο είχαμε στο σπίτι και φυσικά με την φαντασία μας να φτιάξουμε ένα παιχνίδι και να το παρουσιάσουμε στην τάξη.


Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015

Κατά του καπνίσματος


Είναι γνωστές οι βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τόσο για τους καπνιστές όσο και για όσους βρίσκονται κοντά τους, όταν καπνίζουν. Αυτές οι συνέπειες καταγράφονται άλλωστε από πάμπολλες σχετικές, επιστημονικές έρευνες.


Επίσης γνωστό είναι πως η ενημέρωση και η πρόληψη είναι οι καλύτερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες.


Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, την Τρίτη στις 3 Μαρτίου, υποδεχτήκαμε τις Επισκέπτριες Υγείας από το Νοσοκομείο της Νίκαιας, οι οποίες χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, μα ενημέρωσαν, μας προβλημάτισαν και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα αποτρέψουν το ξεκίνημα μιας "κακής" συνήθειας, αυτής του καπνίσματος. 

Κυριακή, 15 Μαρτίου 2015

«Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού & Εφηβικού βιβλίου 2015»

Η Βιβλιοθήκη του Δήμου Ηρακλείου Αττικής συνδιοργανώνει με έναν εκδοτικό οίκο για την ...

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού & Εφηβικού βιβλίου 

εκδήλωση για τα παιδιά των Νηπιαγωγείων και των Α', Β', Γ' τάξεων των Δημοτικών του Δήμου, βασισμένη στο βιβλίο του συνθέτη Μίμη Πλέσσα «Βασιλιάς Ντο».

Σάββατο, 14 Μαρτίου 2015

Η ιστορία του σχηματισμού της Σαντορίνης σε 6 λεπτά

Ένα εξαιρετικό βίντεο για τη δημιουργία του νησιού της Σαντορίνης, κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και δείχνει πώς «γεννήθηκε» το νησί, αλλά και πώς έφτασε να έχει τη σημερινή του μορφή.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, φαίνεται η δημιουργία του κυκλαδίτικου νησιού μετά από εκρήξεις αλλά και σεισμούς από 4 διαφορετικά ηφαίστεια. Το βίντεο δημιουργήθηκε και ανέβηκε στο διαδίκτυο με βάση έρευνες επιστημόνων, ιδρυμάτων και πανεπιστημίων.


Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2015

Α,Β,Γ,Δ,Ε,Στ - Ο μικρός πρίγκηπας

Η γνωστή ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα, διασκευασμένη για θεατρική παράσταση. 
Ένα έργο γεμάτο περιπέτεια μυστήριο και χαρούμενη διάθεση.
Η παράσταση με στοιχεία παραμυθένια, αλλά και σύγχρονα, μεταφέρει τα μηνύματα της φιλίας και της αληθινής ευτυχίας στους μικρούς μαθητές.


Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Τοκ τοκ ποιος χτυπάει; ...Η Νικολέτα!!!

Με πολύ κέφι και με τα μουσικά μας όργανα διασκευάσαμε το δημοτικό τραγούδι  "Χαραλάμπης".
Πριν απ' όλα κάναμε μια μικρή αλλαγή στους στίχους και αντί για τ' όνομα "Χαραλάμπης", λέγαμε το όνομα του μαθητή που τραγουδούσε solo...π.χ. "Νικολέτα". 
Μετά στα κουπλέ κρατούσαμε το ρυθμό του Καλαματιανού με τις καστανιέτες ας, ενώ στα ρεφρέν κάναμε τονισμούς με τις "φακοβροχές" μας. 
Ακούστε μας!!!

Τρίτη, 10 Μαρτίου 2015

Βαθμολογία Β΄ τριμήνου, Σχ. Έτους 2014-2015

Α.
Την Τετάρτη 
στις 18 Μαρτίου 2015 
από  16:15 μέχρι 18:15

θα δοθούν οι Έλεγχοι του Β΄ Τριμήνου
και θα γίνει ενημέρωση των γονέων σχετικά με την πρόοδο 
και τη διαγωγή των μαθητών του σχολείου μας.



==================================

Β.
Την Πέμπτη 
στις 19 Μαρτίου 2015 


το σχολείο δεν θα λειτουργήσει, λόγω υποχρεωτικής συμμετοχής των Εκπ/κών σε Επιμορφωτική Ημερίδα-Συνάντηση. 

Μουσική - Τοκ τοκ 5, Ποιος χτυπάει;

Με τις καστανιέτες μας και τα μουσικά δισκάκια, ήταν πανεύκολο να πειραματιστούμε με απλά ρυθμικά σχήματα. Χρησιμοποιήσαμε αξίες όπως τα τέταρτα, όγδοα, μισά...



Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου...

Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου, σήμερα το πρωί
 συνδεθήκαμε οπτικοακουστικά μέσω Skype και συζητήσαμε για τα συνεργατικά παραμύθια που εκείνοι εικονογράφησαν και εμείς βάλαμε τα λόγιαΜας ρώτησαν αν μας άρεσαν οι εικόνες που μας έστειλαν, αν δυσκολευτήκαμε να καταλάβουμε αυτά που ήθελαν να μας πουν.
Εμείς με τη σειρά μας τους ρωτήσαμε από πού πήραν τις ιδέες τους και αν τους άρεσαν τα λόγια και ο τίτλος που βάλαμε σε κάθε παραμύθι.
Έπειτα μας παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή και διαπιστώσαμε πως οι σκέψεις μας δεν διέφεραν πολύ από τις δικές τους.
Στο τέλος τους αποχαιρετήσαμε και τους ευχαριστήσαμε για την συνεργασία που είχαμε περιμένοντας με ενδιαφέρον την επόμενη συνεργατική μας δράση.


Ε1 - Θρησκευτικά - Zines

O όρος zine βγαίνει από τον όρο magazine δηλαδή περιοδικό. Πρόκειται για αυτοεκδόσεις
ή ανεξάρτητες εκδόσεις που σκοπό έχουν μόνο την έκφραση του δημιουργού (ενός ή περισσότερων) και όχι το κέρδος. 

Το πλεονέκτημα... Από τη στιγμή που όλη η εργασία εμφανίζεται σε μια μεριά του φύλλου, είναι πολύ εύκολο να ανοίξουμε το zine να το φωτοτυπήσουμε και στη συνέχεια να διπλώσουμε το αντίγραφο πάλι ως zine. 



«Παλιότερα υπήρχε -και επιβιώνει μέχρι σήμερα- και ο όρος fanzine», «από τον fan (οπαδό) και το magazine, που ουσιαστικά ήταν περιοδικά που φτιαχνόντουσαν από fans π.χ. ενός συγκεκριμένου είδους μουσικής».


Σάββατο, 7 Μαρτίου 2015

Α + Β τάξεις - Κάποιος με πειράζει...

Οι Α και Β τάξεις συνεργάστηκαν για να τονίσουν πόσο σημαντική είναι η φιλία στη ζωή
μας.

Στόχος του σχολείου δεν είναι μόνο οι γνώσεις, αλλά και η απόκτηση φίλων (κοινωνικές δεξιότητες)  που είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μας.
Κάποιοι όμως δυσκολεύονται να κάνουν παρέες και προτιμούν να μένουν μόνοι, ή άλλες φορές οι μαθητές δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό και γίνονται πιο σκληρά και ίσως μερικές φορές βίαια.
Διαβάσαμε τα βιβλία "Με πειράζουν" και "Όποιος κοροϊδεύει.." συζητήσαμε, σχολιάσαμε και οι μαθητές ανέφεραν τς δικές τους εμπειρίες..


Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Ένα δικό μας παραμύθι

Οι Α και Β τάξεις στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε το βιβλίο "μακάρι να μπορούσα..να πιστέψω στον εαυτό μου".
Συζητήσαμε γιατί έκλαιγε το λιονταράκι και ποιο ήταν το συναίσθημα που το συνοδεύει;
Το κλειδί της ιστορίας μας βρίσκεται στην τόνωση της αυτοπεποίθησης.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ...  

που έσκυψε κοντά του και ασχολήθηκε μαζί του.






Ενθαρρύναμε τους μαθητές στο παιχνίδι ρόλων..
Διασκεδάσαμε και πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας αισθάνθηκαν περισσότερο σιγουριά για τις ικανότητες τους.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να γράψουμε ένα δικό μας παραμύθι.

Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2015

Ένα συνεργατικό παραμύθι... (μέρος β΄) - αναδημοσίευση απ' το 12ο Ζωγράφου

 Με μεγάλη χαρά, λάβαμε  τα κείμενα από τους φίλους μας του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής. Προσπάθησαν  να  γράψουν σύμφωνα με όσα τους μεταφέραμε με τις εικόνες μας. Τα συνεργατικά παραμύθια  μας  είναι  έτοιμα!  Σας τα παρουσιάζουμε σε ψηφιακή μορφή.

Ένα συνεργατικό παραμύθι... ( μέρος α΄) - αναδημοσίευση απ' το 12ο Ζωγράφου

         Μάθαμε να γράφουμε παραμύθια...έχουμε τη μυστική συνταγή. Σκεφτήκαμε όμως πόσο καλύτερα θα ήταν αν προσπαθούσαμε να γράψουμε ένα συνεργατικό παραμύθι με τους συμμαθητές μας από το 14ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής.        

Πώς όμως θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο;         

Για όλα υπάρχει μια λύση! Εμείς θα κάναμε την εικονογράφηση του παραμυθιού και οι φίλοι μας θα έγραφαν αυτά που θα προσπαθούσαμε να τους δείξουμε...Συζητήσαμε πρώτα το σενάριο της ιστορίας μας, Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τρόπους να το αποδώσουμε εικαστικά. Εδώ μας φάνηκαν χρήσιμοι οι "θησαυροί" του καλοκαιριού, βότσαλα που είχαμε μαζέψει. Πιάσαμε δουλειά...      
Χωρίσαμε στα δυο το βότσαλο.
...άσπρο για το πρόσωπο.

Α+Β τάξεις - Ένα δικό μας παραμύθι

Οι Α και Β τάξεις στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε το βιβλίο "μακάρι να μπορούσα..να πιστέψω στον εαυτό μου".
Συζητήσαμε γιατί έκλαιγε το λιονταράκι και ποιο ήταν το συναίσθημα που το συνοδεύει;
Το κλειδί της ιστορίας μας βρίσκεται στην τόνωση της αυτοπεποίθησης.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ...  

που έσκυψε κοντά του και ασχολήθηκε μαζί του.





Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Α+Β τάξεις - Γράφουμε τα κείμενα



Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τους φίλους μας του 12ου Δημ. Σχ. Ζωγράφου, για τη συγγραφή παραμυθιών, λάβαμε δύο εικονογραφημένες ιστορίες και προσπαθήσαμε να γράψουμε εμείς τα κείμενα.

Είδαμε στον πίνακα μία-μία τις εικόνες που μας έστειλαν, τις παρατηρήσαμε προσεκτικά και προσπαθήσαμε με ανταλλαγή απόψεων, να μαντέψουμε τι ήθελαν να μας πουν.

Σκέψεις, σχόλια και ιδέες πολλές.

Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Α + Β τάξεις - Φτιάξαμε το ΜΑΡΤΗ!

Οι  Α και Β τάξεις για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης φτιάξαμε το ΜΑΡΤΗ!
Είναι ένα έθιμο από τα πολύ παλιά χρόνια που η μαμά ή η γιαγιά έφτιαχνε στα παιδιά ένα βραχιολάκι από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή που ονομάζεται ΜΑΡΤΗΣ .

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση ο ΜΑΡΤΗΣ φοριέται στα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπα τους από τον ήλιο της Άνοιξης για να μην καούν.
Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Ακούσαμε το τραγούδι ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ και είπαμε παροιμίες :

"Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει"

"Από Αύγουστο χειμώνα και από Μάρτη καλοκαίρι"
"Λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή;"

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2015

Β τάξη - Δε φοβάμαι

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας και του προγράμματος για τα Συναισθήματα διαβάσαμε τα βιβλία ΦΟΒΟΣ και ΕΓΩ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ.
Οι ερωτήσεις που ακολούθησαν ήταν : 

  • Πότε νιώσαμε το συγκεκριμένο συναίσθημα;
  • Ποιοι παράγοντες είχαν συμβάλλει;
  • Τι χρώμα ταιριάζει στο φόβο;
Ακούσαμε διάφορα κομμάτια κλασικής μουσικής χορέψαμε και κινηθήκαμε ελεύθερα εκφράζοντας μέσα από κινήσεις το φόβο..
ΣΤΌΧΟΣ ΗΤΑΝ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ.
Αφού συζητήσαμε για τις στιγμές που έχουμε φοβηθεί, δημιουργήσαμε ένα δίφυλλο βιβλιαράκι που ζωγραφίσαμε και ύστερα γράψαμε τις δικές μας ιστορίες ... φόβου.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...