Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Στ τάξη - Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;





Το Πρόγραμμα είχε ως στόχο να οδηγήσει τους μαθητές να βιώσουν άμεσα τη Διαφορετικότητα και στη συνέχεια, να αναγνωρίσουν τις ταυτοτικές, αξιακές και συναισθηματικές παραμέτρους της και να προβληματιστούν γύρω από αυτές.


Η επίσκεψη ξεκίνησε με ένα μικρό τέχνασμα που οδήγησε τρεις από τους μαθητές της ομάδας σε διαφορετική θέση από τους υπόλοιπους και κλήθηκαν όλοι να σκεφτούν και να συζητήσουν με επιχειρήματα κατά πόσο αυτό που συνέβη ήταν ένα απλό λάθος, κάτι τυχαίο, προέκυψε από ανάγκη ή οφείλεται σε δόλο.

Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Γ τάξη - Καταγράφοντας τη Μυθολογία...με το δικό μας τρόπο!

Είχαμε ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2014, από εδώ...
Ο χρόνος δεν πέρασε ανεκμετάλλευτος. Γίνονταν αρκετά στην τάξη μας. Αρχή μας,...ό,τι ξεκινάμε, ολοκληρώνεται, στον καιρό του. Έτσι λοιπόν έφτασε στην ολοκλήρωσή του το συνεργατικό project που ξεκινήσαμε παρέα με το Γ2 τμήμα του 1ου Δημ. Σχ. Παπάγου. Ασχοληθήκαμε με την Ιστορία. και από κοινού κατασκευάσαμε ένα βιβλίο!
Με τη δική μας εικονοεκδοχή για τα μυθολογικά δρώμενα. Αυτό το βιβλίο δεν είναι ένα κοινό βιβλίο. Δε χρειάστηκε εκδότη. Δε χρειάστηκε καμιά μηχανή για να γεννηθεί. Χρειάστηκε συνεργασία όμως. Συνεργασία όλως όσων κατά τη γνώμη μας είναι ζωτικοί παράγοντες για τη μεγιστοποίηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Και λειτούργησαν όλα όπως το σχεδιάσαμε και προσπαθήσαμε γι αυτά. 

Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Αρχαιολογικός Άτλας του Αιγαίου – Από την Προϊστορία έως την ύστερη Αρχαιότητα



O ενωτικός ρόλος του Aιγαίου πελάγους φαίνεται πως άρχισε πολύ πριν οι κάτοικοι της περιοχής υιοθετήσουν την επαναστατική οικονομία της γεωργίας και της κτηνοτροφίας. H πρώτη χρησιμοποίηση μηλιακού οψιανού από τους κατοίκους της Aργολίδας ανάγεται στην 8η τουλάχιστον χιλιετία π.X., καθώς δείχνουν τα ευρήματα από το Σπήλαιο Φράγχθι της Eρμιονίδας. Aπό τη στιγμή εκείνη το αλμυρό νερό, η ἅλς, έγινε πόντος (οδός) και πόρος (πέρασμα). Στη μετατροπή αυτή η συμβολή των νησιών υπήρξε μεγάλη και ουσιαστική.



Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

«Φύλλο και Φτερό»

Μπορείτε να το κατεβάσετε 
κάνοντας κλικ εδώ (pdf)
Το «Φύλλο και Φτερό» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό γραμμένο για τους μικρούς μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν επιλεκτικά από το δάσκαλο. 

Είναι δομημένο σε Φύλλα Εργασίας γεμάτα σχήματα και εικόνες που βοηθάνε τα πρωτάκια και τα δευτεράκια να ερευνήσουν γνωστικά, να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους και να προβληματιστούν για δυο αγαπημένους φίλους της καθημερινότητάς τους, τα φυτά και τα πουλιά.


Το συγκεκριμένο βιβλίο "πετάει" ελεύθερα στο Διαδίκτυο από τον Φεβρουάριο του 2015.






Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - 'Γεια σου κύριε Φόβε'

Οι Α και Β τάξεις στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονούν για τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων.

Το Μουσείο αυτό είναι ένα διαδραστικό μουσείο καθώς μέσα από παιχνίδια, ιστορίες και παραμύθια ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν το συναισθηματικό τους κόσμο.

Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

Γ τάξη - "Ιστορικό" τηλεμάθημα!

Τη Δευτέρα στις 16 Φεβρουαρίου, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας, με τους συμμαθητές μας από το 1ο Δημ.Σχ. Παπάγου. Άλλωστε συνεργαστήκαμε όλοι μαζί, κατά το πρώτο τρίμηνο, για το λεύκωμα της μυθολογίας, το οποίο θα δημοσιευτεί κι αυτό με τη σειρά του.

Κι επειδή η απόσταση που μας χωρίζει είναι κάπως μεγάλη, ο μόνος τρόπος για να συναντηθούμε ήταν... στον "αέρα"!!! Κάναμε δηλαδή ένα...

ΤΗΛΕΜΑΘΗΜΑ!!!

Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

"Τοκ τοκ...1, Ποιος χτυπάει; ή πανεύκολες καστανιέτες

Θα χρειαστούμε:

Σκληρό χαρτόνι (π.χ. από χαρτόκουτο), 2 καπάκια (πλαστικά ή μεταλλικά) ή 2 νομίσματα ή κουμπιά...


  • Κόβουμε το χαρτόνι σε σχήμα παραλληλόγραμμο (10x20 ή 4x8)
  • Το διπλώνουμε στη μέση και το ζωγραφίζουμε από τη μία του πλευρά
Αφού το ζωγραφίσουμε κολλάμε τα καπάκια στην πίσω πλευρά έτσι ώστε όταν διπλώνουμε την καστανιέτα να έρχονται σε επαφή το ένα με το άλλο.

Προαιρετικά μπορούμε να στερεώσουμε την καστανιέτα στο χέρι μας με ένα λαστιχάκι.




Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Α+Β τάξεις - Το γαϊτανάκι των συναισθημάτων - Η δοκιμή

1. Λοιπόν παιδιά, έτσι στεκόμαστε, 
κρατάμε την κορδέλα χωρίς να την 
τραβάμε και  θα σας πω πως θα περπατάτε 
και τι θα κάνετε, 
2. Δύο μαθητές θα πατάνε στη βάση 
και θα κρατάνε το γαϊτανάκι 
έτσι ώστε να είναι σταθερό.


3. Τέλεια, για να ξεκινήσουμε σιγά σιγά!
4. Οι 12 μαθητές είναι η πρώτη ομάδα,
θα ακολουθήσουν και οι άλλοι όμως






Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

Α + Β τάξεις - Απόκριες… … μια γιορτή που γεμίζει χαρά μικρούς και μεγάλους…


Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν εμείς οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης να μη συμμετέχουμε σε
μια τέτοια γιορτή, να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε, να γελάσουμε και μαζί να εκφράσουμε την αγάπη, την χαρά, τον ενθουσιασμό μας.

Η ιδέα της δασκάλας μας να φτιάξουμε ένα γαϊτανάκι και να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας μας βρήκε όλους πρόθυμους. Μάθαμε πως το γαϊτανάκι συμβολίζει την ομόνοια και την συναδέλφωση και ο κυκλικός χορός συμβολίζει τον κύκλο της ζωής από τη χαρά στη λύπη και από τον χειμώνα στην άνοιξη. Θα είναι το Γαϊτανάκι των Συναισθημάτων είπαμε και αρχίσαμε τις προετοιμασίες.

Στόχος μας να γνωρίσουμε παραδοσιακά έθιμα και μέσα από αυτά να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, να αναπτύξουμε τη συνεργατικότητα και να καλλιεργήσουμε την αισθητική αγωγή μέσα από την εικαστική έκφραση, τον χορό και το τραγούδι. 


Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015

Α+ Β τάξεις - Συνεργατικά, εκπαιδευτικά, μαγειρέματα

Μετά από σχετική ενδοταξική συζήτηση, ομόφωνα αποφασίσαμε να γίνουμε ζαχαροπλάστες και με την υποστήριξη των μαμάδων (project mamadosynergasia) να φτιάξουμε...

 χαραμπισκότα...λυπομπισκότα ... θυμομπισκότα...
ΥΛΙΚΑ:
  • Αγάπη.. την έχουμε έτσι κι αλλιώς
  • Ενθουσιασμός...γεννηθήκαμε μ' αυτόν
  • Γέλιο... φροντίζουμε να το κρατάμε σε υψηλά επίπεδα 
  • Θυμός..δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα όπως θέλουμε
  • Αλεύρι...για το γέλιο
  • Βούτυρο... για τη νοστιμιά
  • Γάλα... γιατί το χρειαζόμαστε ως ιδιαίτερα χρήσιμη τροφή

Οι μαθητές ομαδοσυνεργάστηκαν, ακολούθησαν συγκεκριμένες οδηγίες και η αίθουσα γέμισε ευωδιαστές μυρωδιές.

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Ε - Στ τάξεις - Φιλαναγνωσία

Διαβάζουμε βιβλία. Όμορφα βιβλία με ενδιαφέροντα, συναρπαστικά θέματα. Περνάμε όμορφα, ταξιδεύουμε, ονειρευόμαστε...

Ποιος όμως τα γράφει; Πώς είναι ένας άνθρωπος που γράφει βιβλία; Ένας συγγραφέας!

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

ΚΛΕΙΣΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 11/2/2015 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΥΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ

Κλειστά θα παραμείνουν λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015 όλα τα σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) στο Δήμο Ηρακλείου Αττικής. Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε προληπτικά από τον δήμαρχο της πόλης, για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων και δυσκολιών εξαιτίας της κατάστασης του καιρού. 

Να σημειωθεί ότι οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί του Δήμου ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΚΤΟΙ για την φιλοξενία των παιδιών και την εξυπηρέτηση των γονέων.

Αναλόγως με την εξέλιξη του καιρού και τις προβλέψεις της Ε.Μ.Υ. θα υπάρξουν νεότερες ανακοινώσεις.


Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Εκπαιδευτικές Συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

“….Δικαίωμα στη Μουσική ονομάστηκε ένα πρόγραμμα κοινωνικής και
εκπαιδευτικήςστόχευσης, φιλοδοξώντας καταρχάς να μεταδώσει το μήνυμα ότι η μουσική δεν είναι μία πολυτέλεια προορισμένη μόνον για μυημένους ή προνομιούχους, αλλά ένα αγαθό στο οποίο μπορούν και πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι. 


Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Δ τάξη - Ακολουθούμε οδηγίες 2

Μετά την πρώτη απόπειρα ("ακολουθούμε οδηγίες") προχωρήσαμε στην κατασκευή τριών σχεδίων. Αν όλα πήγαιναν καλά θα κατάφερναν οι μαθητές να ολοκληρώσουν τις 3 κατασκευές σε μια διδακτική ώρα, αφού δεν θα υπήρχε καθοδήγηση αλλά αποκλειστικά..." Συγκεντρωθείτε και ακολουθήστε τις οδηγίες του σχεδιαγράμματος". 
Τα δύο πρώτα σχέδια (σκύλος και γάτα), ήταν σχετικά εύκολα. Η βάρκα όμως....

και τελικά... 



όσο για τη βάρκα...

Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2015

A + Β τάξεις - Η γοργόνα και τα συναισθήματα

Με αφορμή το βιβλίο της Β τάξης της Γλώσσας χωριστήκαμε σε ομάδες μοιράσαμε τις λέξεις κλειδιά που μας πρότεινε το βιβλίο,  βάλαμε τη φαντασία μας και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε την ιστορία μας

Μια γοργόνα πηγαίνει στη χώρα των συναισθημάτων....μια χώρα διαφορετική όμορφη γεμάτη χρώματα και συναισθήματα.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας των Α και Β τάξεων οι μαθητές της Β τάξης διάβασαν στην Α τάξη την ιστορία τους και..... ξεκίνησε η εικονογράφηση!!!

Συνεχίσαμε παίζοντας παιχνίδια ρόλων και εκφράζοντας ο καθένας μας ενα διαφορετικό συναίσθημα...διασκεδάσαμε και περάσαμε όμορφα.


Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

Γ τάξη - Μικρομαγειρέματα

Μα τι μυρωδιά είναι αυτή;
Απ’ το βιβλίο έρχεται;


Όσο οι μαθητές διαβάζουν το κείμενο τόσο πιο έντονη γίνεται η μοσχοβολιά.



- Κυρία δεν αντέχω άλλο!
- Ούτε κι εγώ, μου έσπασε τη μύτη η μυρωδιά του κακάο
- Εγώ λιγουρεύομαι: Γουργουρίζει η κοιλιά μου


(Όλοι μαζί): ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΡΟΥΦΟΜΠΑΛΙΤΣΕΣ!

Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Β τάξη - Έχει χρώμα η χαρά;

Στόχος: Η επίγνωση του συναισθήματος χαράς και λύπης.
Ακούγοντας χαρούμενες μελωδίες συζητήσαμε για το πότε νιώθουμε χαρά.
Είπαμε πως εκφράζουμε τη λύπη και πως τη χαρά μας.
Φέραμε χρωματιστές κορδέλες στην τάξη και δώσαμε χρώμα στη χαρά..
Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας διαβάσαμε το βιβλίο ΕΝΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ
και μιλήσαμε για τα ζώα / ήρωες και πως ο ιπποπόταμος από την απόλυτη ανία πέρασε στη χαρά.
Στο τετράδιο μας γράψαμε τις ιδέες μας κολλήσαμε τις κορδέλες και σας το παρουσιάζουμε.

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Ε- Στ τάξεις - Το μυστήριο της ζωής

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

«Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η πρώτη μιας τριλογίας παραστάσεων αφιερωμένων στις διάφορες πτυχές του προαιώνιου ερωτήματος του ανθρώπου για το αν είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν. «Το Μυστήριο της Ζωής» πραγματεύεται την εμφάνιση της ζωής στη Γη και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου οδηγώντας στην εντυπωσιακή ποικιλομορφία όλων των ειδών ζωής του πλανήτη μας. Η παράσταση ξεκινάει με μία παρουσίαση της γέννησης του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, και συνεχίζει περιγράφοντας τους δομικούς λίθους της ζωής, ορισμένες από τις βασικές θεωρίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με την απαρχή και τα πρώτα βήματα της ζωής, τις περίφημες θεωρίες του Δαρβίνου για την Εξέλιξη, καθώς και τη σημασία που έχει η μελέτη των απολιθωμάτων στην αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίον εξελίχθηκε η ζωή στο διάβα των γεωλογικών αιώνων.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...