14 Δεκ 2015

Γ τάξη - Κλασματικές μονάδες


Εισάγουμε για πρώτη φορά τους μαθητές στις κλασματικές μονάδες και τα απλά κλάσματα.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ανακαλύπτουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών και συνδέουμε εκφράσεις από την καθημερινή μας ζωή με κλασματικές μονάδες και τα σύμβολα τους.

Εισαγωγική δραστηριότητα: 

κάθε μαθητής έχει από ένα φύλλο χαρτί. Πρέπει να διπλώσει το χαρτί, ώστε να χωριστεί στην αρχή σε δύο ίσα μέρη, στη συνέχεια σε τέσσερα και σε οκτώ. Συζητήσαμε ότι η ευθεία που προκύπτει όταν διπλώνουμε σε ίσα μέρη, λέγεται άξονας συμμετρίας.

Συνεχίσαμε τη μέρα μας με μήλα, μπανάνες, μανταρίνια και παιχνίδι με τα Lego και τους γεωπίνακες. 




Χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε.

Μοιράσαμε τα φρούτα, στην πρώτη ομάδα, και θέσαμε το ερώτημα: θέλουμε να ισομοιράσουμε το κάθε φρούτο σε τέσσερα άτομα.

Η δεύτερη ομάδα προσπάθησε να μοιράσει την πίτσα εξίσου σε τέσσερα και στη συνέχεια σε οκτώ άτομα.

Η τρίτη ομάδα έπαιξε με τα lego και βρήκε το 1/8, το 1/4 και το 1/6.

Η τέταρτη ομάδα χρησιμοποίησε τους γεωπίνακες και προσπάθησε να χωρίσει ένα τετράγωνο, που όρισε με λαστιχάκια,  σε δύο ίσα μέρη. Μετρούσε τις βίδες και τις χώριζε σε 3 ή σε 4 ίσα μέρη. Η χρωματική διαφοροποίηση των λάστιχων μας βοήθησε πολύ.

Στόχος:

1) Οι μαθητές να πραγματοποιούν χωρισμούς, διπλώσεις σε μοιρασιές σε ίσα μέρη.

2) Συνδέουν τη γραφή των κλασματικών μονάδων με το μέρος του όλου.


3) Να αντιληφθούν ότι χρησιμοποιούμε τα κλάσματα συνεχώς στην καθημερινή μας ζωή, ακόμα και στο παιχνίδι μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...