Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Δ τάξη - με τίτλο..."Χωρίς Τίτλο"

29 Σεπτεμβρίου 2014

Βρίσκομαι στη Δ τάξη.

Οι μαθητές του τμήματος, με τη στάση στους, επιβεβαιώνουν μια εντύπωση που μου έχει
εδώ και μερικά χρόνια δημιουργηθεί, ως προς το τι θα μπορούσαν οι σημερινοί μαθητές να πάρουν από τα σχολεία σε σχέση με αυτά που τα αναλυτικά προγράμματα τους προσφέρουν.

Είναι Δευτέρα και μπαίνω στη συγκεκριμένη τάξη δύο φορές την εβδομάδα. Έχω “σφυγμομετρήσει” τους μαθητές. Μπαίνω στην τάξη λοιπόν κι έχω εξοπλιστεί με “όπλα αιφνιδιασμού”. Στη μια τσέπη το κινητό τηλέφωνο και στην άλλη ηχεία που συνδέονται με αυτό. Θα τα χαρακτήριζα “ψιλή τεχνολογία” και όχι υψηλή.

Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

Α τάξη - Γεωμετρικά σχήματα με τη χρήση γεωπινάκων

Σήμερα ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για τα γεωμετρικά σχήματα. Συζητήσαμε γενικά. Είδαμε πως τα παράθυρα του σχολείου μας έχουν σχήμα, τα θρανία, ο πίνακας....μα όλα έχουν σχήμα! ...πριν αρχίσουμε τη βιωματική εφαρμογή. 
Ο στόχος ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές τις μαθηματικές έννοιες: ίσο, τετράγωνο, ορθογώνιο, παραλληλόγραμμο, τρίγωνο. 
Αν το κατάφεραν; Κρίνοντας από τον ενθουσιασμό τους και την ταχύτητα που δημιουργούσαν. Ναι και πάλι ναι. 
Τελειώσαμε λοιπόν με αυτές τις έννοιες; Όχι, μόλις αρχίσαμε.

Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου 2014

"Ιστορικές λεπτομέρειες 2"

Πορτραίτα Βυζαντινών
Πλήρη γραφιστική αναπαράσταση της Αυτοκρατορικής Κωνσταντινούπολης αλλά και ιστορικών μορφών, παρουσιάζει στην συλλογή του, ο Antoine Helbert.



Είναι προφανές ότι η εκπληκτική πολιτιστική αλλά και πολιτική πορεία της Αυτοκρατορίας έδωσε στον καλλιτέχνη ένα νέο πεδίο έμπνευσης το οποίο προσπάθησε να εξερευνήσει μέσω της δουλειάς του η οποία, επικεντρώνεται στη δημιουργία ψηφιακών πινάκων, εμπνευσμένων από δραματικές ιστορικές σκηνές, μορφές αυτοκρατόρων και βασιλισσών, αλλά και μεγαλοπρεπών κτισμάτων με κορυφαίο όλων την δημιουργία της Βασιλίδος των Πόλεων,
της Κωνσταντινούπολης.
Σκηνές από τη ζωή στην Πόλη 












Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

Δ τάξη - Μαθηματικά, δοκιμάζουμε τους γεωπίνακες!

Σήμερα λοιπόν ο κ. Βασίλης έφερε στην τάξη μας κάτι περίεργες κατασκευές.

Μοιάζαν με παιχνίδια, αλλά δεν έκαναν τίποτα!
Μοιάζαν με πλακάκια, αλλά είχαν βίδες επάνω τους!
Μα τι ήταν επιτέλους αυτά και τι θα τα κάναμε;
Ο κ. Βασίλης μας εξήγησε ότι με αυτά τα πλακάκια που δεν ήταν πλακάκια ή με αυτά τα παιχνίδια που δεν ήταν παιχνίδια... θα κάναμε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!!!
Αυτές οι κατασκευές λοιπόν λέγονται γεωπίνακες, ή στα αγγλικά geoboard(s).
Φτιάξαμε ομάδες. Συνεργαστήκαμε ακολουθώντας τις οδηγίες του κ. Βασίλη. 

Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Αγαπητοί γονείς


Στο πλαίσιο της συνεργασίας σχολείου-γονέων, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση –
ενημέρωση, Εκπ/κών του σχολείου μας τη
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου.

Λαμβάνοντας υπόψη τα αδέλφια που φοιτούν στο σχολείο μας διαφοροποιήσαμε τις ώρες συγκέντρωσης κατά τάξη. Έτσι:

17:00 Στ τάξη 
17:30 Γ τάξη
17:45 Ε2 τάξη 
18:15 Β τάξη

Η συγκέντρωση δεν έχει ως στόχο την εξατομικευμένη ενημέρωση για κάθε μαθητή, αλλά τη γνωριμία των Εκπ/κών με τους γονείς, τον προγραμματισμό της σχολικής χρονιάς και τις βάσεις συνεργασίας σχολείου -γονέων.

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Διευκρίνιση σχετικά με το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή….(ΑΔΥΜ)

Φέτος θα συμπληρωθεί το Α.Δ.Υ.Μ. από:
1. τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολ. έτος 2014-15 στην Α’ τάξη
2. τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολ. έτος 2014-15 στην Δ’ τάξη (θα ισχύσει για όλη τη φοίτησή τους στο Δημοτικό)
3. τους μαθητές που θα φοιτήσουν το σχολ. έτος 2014-15 στην Ε’ τάξη (κατ’ εξαίρεση)
Από το σχολ. έτος 2015-16 και εξής θα υποβάλλουν ΑΔΥΜ μόνο οι μαθητές της Α’ και Δ’ τάξης.
κλικ στην εικόνα για να μεταφορτώσετε το έντυπο…
Screenshot_8

Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Δ τάξη - Επανακυκλώνουμε!!!

Αλήθεια τι θα πει επανακυκλώνω;
Λοιπόν...Επανακυκλώνω σημαίνει πως παίρνω ένα αντικείμενο που λογικά θα πήγαινε για
ανακύκλωση, του αλλάζω το σκοπό κατασκευής του και το χρησιμοποιώ για κάποιο άλλο σκοπό. Το "ξαναβάζω στην κυκλοφορία" δηλαδή. Έτσι, αρχίζω και βλέπω με διαφορετικό μάτι πράγματα που μέχρι τώρα τα θεωρούσα απορρίμματα, δημιουργώ, μαθαίνω να βρίσκω λύσεις προβλημάτων στη διαδικασία μετατροπής, μειώνω τα έξοδά μου και μου μένει και η ικανοποίηση της ιδέας που πραγματοποιήθηκε.

Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Β τάξη - Φθινόπωρο

Καλωσορίσαμε το Φθινόπωρο με παιχνιδοτράγουδα, με μουσικά όργανα και χειροτεχνίες.
Μαζέψαμε του Φθινοπώρου φύλλα από την αυλή του σχολείου μας, φέραμε κορδέλες από τα σπίτια μας, καλαμάκια, ξυλομπογιές και βάλαμε τη φθινοπωρινή μας άποψη επάνω σε χαρτόνι.
Έτσι το φανταστήκαμε, έτσι δουλέψαμε σε ομάδες... και του δώσαμε ζωή.
Βέβαια δεν μείναμε μόνο με αυτά. Τόσα ποιήματα έχουν γραφτεί για το Φθινόπωρο, όπως "Τα φύλλα" και το "Δεν μ' ακούς". Εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία αυτή και θυμηθήκαμε και το συλλαβισμό παίζοντας με τα ξυλάκια, το τύμπανο, τις μαράκες, την ξύστρα, τις καστανιέτες και με το ίδιο μας το σώμα, χτυπώντας παλαμάκια!
Αυτά τα μουσικά όργανα βγάζουν κάτι φθινοπωρινούς ήχους, που τους ακούν οι ήχοι της Άνοιξης και ζηλεύουν!!!

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό

Στο ευρύ φάσμα του αυτισμού, η μουσική αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά εργαλεία μάθησης και
αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και λειτουργεί ως μέσο για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τη συναισθηματική ωρίμανση των ατόμων με αυτισμό.

Η Στέγη, αγκαλιάζοντας όλους, οργανώνει για τρίτη χρονιά ένα μουσικό εργαστήριο έξι συναντήσεων, με μουσικές δραστηριότητες ειδικά μελετημένες προκειμένου να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες επιθυμίες και ικανότητες των παιδιών. Η παρουσία των γονέων είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, ενώ το ρόλο τους τον καθορίζουν οι ίδιοι: μπορούν να είναι απλοί παρατηρητές ή να συμμετέχουν ενεργά.

Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 2014

Το Αερόστατο

Το Αερόστατο είναι μία εκπαιδευτική πύλη, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών, μέσα στην οποία μπορούν να παίζουν και παράλληλα να μαθαίνουν. Υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου.
Στόχος της πύλης είναι η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών, καθώς και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους μέσα από την ενίσχυση των νοητικών, συναισθηματικών, επικοινωνιακών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων τους. Τα μικρά παιδιά εξοικειώνονται με βασικές έννοιες και αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από δραστηριότητες, οργανωμένες σε θεματικές ενότητες: Μαθηματικά, Σχήματα, Μουσική, Ο εαυτός μου και οι άλλοι, Βασικές έννοιες, Οι φωνούλες της γλώσσας, Ξένες γλώσσες, Ανακαλύπτω τον κόσμο, Διαβάζω και Γράφω.

Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

Αγιασμός, 2014 - 2015

Ο Αγιασμός για την έναρξη των μαθημάτων της νέας σχολικής χρονιάς 2014-2015, θα γίνει την 

Πέμπτη 11-9-2014 
στις 09:00 π.μ. 

Μετά την τελετή του Αγιασμού, θα διανεμηθούν 
τα σχολικά βιβλία και οι μαθητές θα αποχωρήσουν.

Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2014

2014-2015...Καλή σχολική χρονιά

1 Σεπτεμβρίου 2014


Μια προσπάθεια; Απόπειρα; Μια δοκιμή; Πέστε το όπως θέλετε, αλλά σίγουρα είναι και μια νέα αρχή. Εμείς είμαστε εδώ και θα προσπαθήσουμε και θα αποπειραθούμε και θα δοκιμάσουμε να δούμε που μπορούμε να φτάσουμε.

Είναι πρόκληση πάντως. Ζούμε σε καιρούς δύσκολους. Από την άλλη μεριά, όταν κάτι είναι δύσκολο δοκιμάζει τους συμμετέχοντες. Για να δούμε λοιπόν…


ΞΕΚΙΝΑΜΕ!!!



Στόχος του ιστολογίου είναι να προβάλλει ό,τι έχει σχέση με το σχολείο, πέρα από τα μαθήματα. Όχι πως τα μαθήματα δεν παίζουν το ρόλο τους, όμως δεν είναι μόνο αυτά…



καλή αρχή λοιπόν…
και
καλώς ήλθατε στο ιστολόγιο του 14ου Δημ. Σχ. Ν. Ηρακλείου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...